DORADZTWO BIZNESOWE

Usługi doradztwa biznesowego mają na celu:

  • monitorowanie sytuacji PS oraz wspieranie go w rozwoju,
  • analizę potrzeb i problemów biznesowych klienta i przygotowanie procesu doradztwa biznesowego oraz przeprowadzanie oceny tego procesu,
  • wsparcie działań PS w zakresie m. in. pozyskania lokalu, uzyskania interpretacji prawnych, mediacji pomiędzy PS a instytucjami, etc.,
  • prowadzenie wsparcia PS w procesie pozyskiwania finansowania zwrotnego i bezzwrotnego,
  • prowadzenie doradztwa w procesie planowania strategicznego, tworzenia planu rozwoju PS,
  • wsparcie w procesie restrukturyzacji działalności
  • wsparcie PS w procesie budowania partnerstw kooperacyjnych, negocjacji z klientami, partnerami, dostawcami, personelem lub/i interesariuszami.

 

W ramach doradztwa biznesowego realizowane jest doradztwo specjalistyczne:

a) w zakresie prawnym i pzp:

  • prowadzenie działalności gospodarczej w ramach PS,
  • prawne aspekty działania w sferze ekonomii społecznej,
  • zamówienia publiczne
  • podatki bezpośrednie i pośrednie w działaniach PES,
  • obowiązki pracodawcy względem pracowników.

b) w zakresie księgowo-podatkowym:

  • rachunkowość PES,
  • zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością,
  • księgowość,
  • płace i pochodne, ubezpieczenia społeczne.

c) w zakresie osobowym:

  • zarządzanie organizacją,
  • zarządzanie pracownikami,
  • zarządzanie konfliktem w PES i rozwiązywanie konfliktów.

d) w zakresie finansowym:

  • pozyskiwanie źródeł finansowania działalności (m.in. produkty sektora finansowego) wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków,
  • pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych dostępnych dla PES i PS np. w ramach Funduszu Pracy lub PFRON
  • planowanie finansowe (z wykorzystaniem np. narzędzia Proveit.pl).

e) w zakresie marketingowym i IT:

  • planowanie marketingowe,
  • kształtowanie elastyczności ofertowej,
  • polityka kształtowania cen i optymalizacji kosztów,
  • opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej PS,
  • badanie rynku,
  • wypracowanie i wdrażanie standardów obsługi klienta przez PES,
  • nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług
  • wsparcie w wykorzystywaniu rozwiązań IT w PS.

f) w zakresie reintegracji społecznej i zawodowej pracowników PS

  • działania motywacyjne,
  • pomoc w określeniu rozwoju zawodowego,
  • budowanie kompetencji społecznych oraz zagadnienia z zakresu budowania zespołu i rozwiązywania konfliktów,

 

Usługi doradztwa biznesowego realizowane są dla:

  • istniejących PS
 
KLIENCI PROWES: